? ??????????????Queen of Hearts? ????? ?? ???Rating: 4.4 (15 Ratings)??949 Grabs Today. 22201 Total Grabs.
??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????????????????????????????????????Kiss Me Killer? ????? ?? ???Rating: 4.8 (34 Ratings)??743 Grabs Today. 17858 Total Grabs. ??????Preview? BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

Sunday, January 24, 2010

BERSYUKURKAH KITA?

Mampukah kita untuk hidup seandainya kemarau panjang melanda? Satu daripada lima rakyat dunia tidak mendapat bekalan air bersih sepanjang hayat hidup mereka. kita sebagai rakyat Malaysia harusnya bersyukur kerana tanpa kita sedar di luar sana terdapat ramai rakyat yang hidup tanpa menikmati air yang bersih terutamanya untuk minum dan mandi.

2.4 million manusia minum air tanpa sistem kumbahan yang betul seperti di negara mundur seperti Bangladesh dan India. Kita sebagai rakyat Malaysia yang hidup terlalu kerap merungut pada beberapa masalah air yang tidaklah terlalu kritis jika dibandingkan dengan negara-negara lain.

Masalah air berbau yang pernah berlaku di beberapa kawasan Lembah Klang dan Putrajaya tidak lama dulu pernah menjadi perbualan hangat akhirnya menutup mulut segelintir individu setelah penerangan yang terperinci diberikan. Ada juga antara kita yang tidak pernah cuba untuk menghargai air dengan mencemarkan dan membazir tanpa memikirkan kesan dan akibat dari perbuatan mereka.

Mungkin, jika diberi sehari oleh Tuhan kemarau yang mengeringkan semua air di bumi, pastinya manusia akan tahu betapa sukarnya hidup tanpa sumber tersebut dan nikmat air pastinya akan lebih dirasai.

0 comments: